Plechové disky


Jak se vyznat v rozměrech disků?

Zobrazit podrobné informace

Jak vybrat ocelový disk?

  1. 1 V konfigurátoru vyberte vůz. Konfigurátor zobrazí pouze kola, která na vůz pasují.
  2. 2 Pro jistotu raději ověřte, zda máte ve velkém technickém průkazu v sekci kola a pneumatiky stejný rozměr jaký kupujete. V TP je uvedeno např. 6,5J x 16 ET 50. Některé vozy mohou mít uvedeny ještě další homologované rozměry v sekci další záznamy.
  3. 3 Chcete-li mít opravdovou jistotu, ověřte, že šroubů na vašem autě je shodný s počtem děr na kole které kupujete. Pokud máte např. 5 děr potřebujete rozměr 5x cokoliv např. 5x112 je pro VW Golf.
  4. 4 Na vůz je někdy možné namontovat i jiné rozměry než máte v TP. Typicky se liší v ET (jak moc je kolo zapuštěno). V takovém případě můžeme na požádání vystavit typový list.
  5. 5 Do poznámky v objednávce uveďte na jaké vozidlo disky kupujete.

Ukázkové označení disku: 6x15 4x108 63.4 ET37.5

6 Šířka disku v palcích 6". Šířka pneu se vybírá podle této hodnoty. Náš konfigurátor vám sám nabídne vhodné pneu.

15 Průměr disku v palcích (1palec=25,4mm). Obvyklé rozměry jsou 14 - 17 palců. Pneumatika musí mít stejný průměr např. 195/65 R15

4 Počet šroubů (děr v ráfku). Podívejte se na počet šroubů na vašem voze jestli se shodují.

108 Rozteč v mm, jehož hodnota určuje průměr kružnice, na které leží upevňovací šrouby. Tohle sami těžko změříte, využijte náš konfigurátor.

63.4 Průměr středové díry, je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný. Kolo musí mít dostatečně velkou díru, aby šlo nasadit na náboj na vozidle. Využijte náš konfigurátor.

ET 37 Zális - udává se v mm. Udává, jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu). Příklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník. Na určitý typ vozu je možno použít různé hodnoty ET. V případě extrémně nízkých hodnot ET bývá někdy nutná úprava vozu (blatníků).


Plechové vs. ocelové disky

Pokud jste zmateni z pojmů, plechové a ocelové disky jsou ty stejné. Plechové disky jsou většinou tmavé. Jedná se o levnější variantu obutí vozidla. Hliníkové disky bývají podstatně dražší, hlavně u větších rozměrů. Zákazníci často pořizují ocelové disky, pokud chtějí ušetřit. Obvyklou variantou je, že řidiči mají na letní pneumatiky hezčí hliníkové alu disky a na zimní sezónu používají ocelové disky. Ocelové disky se lépe čiští, nejsou tak náchylné na poškození (např. při parkování, špatné počasí - sníh, sůl apod.). Aby disky vypadaly na vozidle lépe, bývají doplněny plastovými poklicemi.

 

Ocelové disky nabízíme v rozměrech (průměrech) 13 - 16 palců. Důrazně doporučujeme mít pro letní i zimní sadu pneumatik vlastní disky. Je jedno zda ocelové nebo hliníkové. Opakovaným přezováním pneumatik na jedny disky se ničí jak pneumatiky (mají kratší životnost), tak disky (mohou být více poškrábané). V neposlední řadě v autoservisu zaplatíte méně za přehození celých kompletů. Přehození pneumatik na disky bývá obvykle a hodně dražší.

 

Využijte náš konfigurátor, který vám přesně vyhledá vhodné ocelové disky na váš vůz. Kola jsme schopni doručit do drhuého dne, pokud je máme skladem. Ocelová kola můžeme také na přání přímo kompletovat s pneumatikami, které u nás zakoupíte. Náš kofigurátor vám sám nabídne vhodné pneuamtiky pro váš vůz.




ShopRoku.cz 2008
3.místo - shop roku 2008

Na základě hlasování veřejnosti a odborné poroty jsme mezi eshopy v kategorii Auto, moto, pneu získali 3. místo v soutěži Shop roku 2008.

Čekejte...
TOPlist